nedeľa 4. mája 2014

Bezhlavý predaj vs. kvalitné poradenstvo

Púšťam sa do ťažkej témy. Sám neviem, či to na pár riadkoch vystihnem, no rád by som ukázal na jeden malý detail, ktorý však znamená obrovský rozdiel. Budem písať o predajcoch finančných produktov a o tom, aký je rozdiel medzi nimi a skutočnými poradcami.

Osobná skúsenosť

Sedím v banke a rozprávam sa s obchodným partnerom. Je to pani, dlhé roky pracuje na tej istej pobočke. Pýta sa ma, čo teraz najviac ponúkam klientom. Nerozumiem otázke, tak si pýtam podrobnosti. Vraj, či termiňáky, hypotéky alebo dôchodkové sporenie. Zamyslel som sa a pochopil som. Neponúkam. Pýtam sa, čo potrebujú. To sa snažím učiť aj mojich kolegov. Pani v banke sa tvári polochápavo, že vraj jasné, ale aj tak, že čo im najviac predávam. Niekedy nevysvetlíš.

Dva odlišné svety 

Je to obrovský rozdiel, pracovať tak, že máš finančný produkt, ktorý je vraj skvelý úžasný a všeliečiaci a ty máš všetkých presvedčiť aby si ho kúpili. Naproti tomu spôsob, kde sa opýtam zákazníka, čo chce... a pýtam sa čo najviac detailov, aby som dokázal pripraviť riešenie, ktoré splní jeho potrebu. Zadĺžený človek si chce zmenšiť dlhy, mladý si chce čo najlacnejšie vyriešiť bývanie, rozumný si chce vyriešiť finančnú situáciu teraz aj na dôchodku. Podnikavý chce radu, ako začať a vylepšiť podnikanie. Vtedy nepotrebuješ nikoho prehovárať a presviedčať, stačí sa naozaj úprimne zaujímať. Tak to bude príjemné aj pre jednu aj pre druhú stranu obchodu.

orosmiroslav@gmail.com
0918883224

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára