Osobná skúsenosť
Sedím v banke a rozprávam sa s obchodným partnerom. Je to pani, dlhé roky pracuje na tej istej pobočke. Pýta sa ma, čo teraz najviac ponúkam klientom. Nerozumiem otázke, tak si pýtam podrobnosti. Vraj, či termiňáky, hypotéky alebo dôchodkové sporenie. Zamyslel som sa a pochopil som. Neponúkam. Pýtam sa, čo potrebujú. To sa snažím učiť aj mojich kolegov. Pani v banke sa tvári polochápavo, že vraj jasné, ale aj tak, že čo im najviac predávam. Niekedy nevysvetlíš.Dva odlišné svety
Je to obrovský rozdiel, pracovať tak, že máš finančný produkt, ktorý je vraj skvelý úžasný a všeliečiaci a ty máš všetkých presvedčiť aby si ho kúpili. Naproti tomu spôsob, kde sa opýtam zákazníka, čo chce... a pýtam sa čo najviac detailov, aby som dokázal pripraviť riešenie, ktoré splní jeho potrebu. Zadĺžený človek si chce zmenšiť dlhy, mladý si chce čo najlacnejšie vyriešiť bývanie, rozumný si chce vyriešiť finančnú situáciu teraz aj na dôchodku. Podnikavý chce radu, ako začať a vylepšiť podnikanie. Vtedy nepotrebuješ nikoho prehovárať a presviedčať, stačí sa naozaj úprimne zaujímať. Tak to bude príjemné aj pre jednu aj pre druhú stranu obchodu.orosmiroslav@gmail.com
0918883224
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára